Odzież dla pracowników – rodzaje i zastosowanie. Kiedy jest konieczna?

Nie tylko zapewnia większy komfort i bezpieczeństwo pracy, ale również może pozytywnie wpływać na postrzeganie firmy i sprawić, że będzie ona lepiej rozpoznawalna. Właściwa odzież dla pracowników spełnia zatem zróżnicowane funkcje. Kiedy trzeba ją zakupić? Jak ją dobrać? Zobacz pomocne wskazówki!

Kiedy pracodawca musi zakupić odzież dla pracowników?

Pracodawca jest zobowiązany do tego, by stworzyć odpowiednie stanowisko pracy dla każdego pracownika. W jego ramach musi on również w określonych przypadkach zapewnić pracownikom niezbędną odzież.

Odzież dla pracowników jest niezbędna wtedy, gdy:

  • Pracownik może zabrudzić albo zniszczyć należącą do niego odzież podczas pracy,
  • Na stanowisku pracy pojawiają się czynniki szkodliwe, niebezpieczne.

Dodatkowo wiele firm decyduje się na zakup ubrań bez tych wskazań – wskazuje producent odzieży pracowniczej Mark-Helper. Wtedy może ona służyć do stworzenia jednolitego wizerunku pracowników i wspomagać promocję firmy.

Rodzaje ubrań dla pracowników – przegląd

Do kategorii odzieży pracowniczej można zaliczyć wiele produktów. Wśród nich najczęściej kupowane są:

  • Odzież robocza – jest to odzież stosowana wtedy, gdy pracownik może zniszczyć albo zabrudzić swoje ubrania podczas wykonywania prac. Zapewnia ona podstawową ochronę, między innymi w zakresie pomniejszych urazów jak otarcia, przecięcia.
  • Odzież ochronna – jej celem jest zabezpieczenie przed czynnikami niebezpiecznymi i szkodliwymi, na przykład fizycznymi, chemicznymi czy biologicznymi. Zapewnia dzięki temu wyższy poziom ochrony od odzieży roboczej, a także musi spełniać odpowiednie normy.
  • Odzież ostrzegawcza, odblaskowa – wykonana z materiałów widocznych nawet po zmroku, dlatego zapewnia wtedy wyższy stopień bezpieczeństwa od zwykłych ubrań.

Więcej informacji dotyczących oferty odzieży roboczej i ochronnej można znaleźć w internetowym katalogu firmy Mark-Helper – https://mark-helper.com/katalog_gl.html.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze ubrań dla pracowników?

Dobierając właściwe ubrania dla pracowników, trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników, by mogła ona zapewnić właściwy poziom ochrony oraz komfortu dla pracowników.

Przede wszystkim trzeba uwzględnić zagrożenia na stanowisku pracy, ponieważ to właśnie one będą decydowały o tym, jakie ubrania będą konieczne. Tutaj pracodawca może również posługiwać się analizą przygotowaną przez specjalistę w dziedzinie BHP.

Trzeba też uwzględnić warunki temperaturowe, w tym porę roku, gdy prace prowadzone są na zewnątrz. Wiele ubrań, na przykład spodnie, kurtki, można zakupić w wariantach przeznaczonych na wiosnę i jesień oraz na zimę pod kątem poziomu termoizolacji.

Pracodawca musi też poprosić pracowników o to, aby przekazali mu informacje dotyczące noszonych przez siebie rozmiarów. Tylko wtedy, gdy ubrania będą dopasowane pod kątem rozmiarowym, będą zapewniały właściwą wygodę i skuteczną ochronę.

Przedsiębiorca może również zdecydować się na zakupienie odzieży w konkretnym kolorze, który będzie dopasowany do kolorystyki firmowej. Może on też zamówić usługę polegającą na personalizacji ubrań, na przykład przez nadrukowanie na nich logo lub jego wyhaftowanie.

Gdzie zamówić odzież pracowniczą?

Aktualnie odzież dla pracowników można zamówić bezpośrednio u firm zajmujących się ich produkcją, na przykład Mark-Helper. Także jest ona dostępna w sklepach BHP, które prowadzą sprzedaż artykułów poprawiających bezpieczeństwo i higienę pracy.

Ubrania robocze, ochronne, ostrzegawcze, także z personalizacją, mogą być zamówione także w sklepach działających internetowo.

Redakcja eliterent.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.