Jak założyć firmę przez internet – krok po kroku

Internet jest doskonałym narzędziem, które znacząco ułatwia życie w wielu kwestiach i nie inaczej wygląda również sytuacja w przypadku zakładania własnej działalności gospodarczej. Osoby, które chcą wystartować z nowym biznesem większość czynności bez problemu mogą wykonać online bez potrzeby wychodzenia z domu. Jest to bardzo praktyczne i niesłychanie wygodne rozwiązanie.

O czym należy pamiętać?

Przed zarejestrowaniem nowej działalności gospodarczej w pierwszej kolejności trzeba stworzyć profil zaufany ePUAP. Istnieje także możliwość stworzenia nowego certyfikatu kwalifikowanego, dzięki któremu także będzie można pochwalić się elektronicznym podpisem. Jeżeli chodzi o certyfikat kwalifikowany, to wymaga on zakupu odpowiedniego urządzenia i potwierdzenia swoje tożsamości. Można tego dokonać oczywiście w dowolnej kancelarii notarialnej albo w specjalnych Punktach Potwierdzania Tożsamości. Jeżeli chodzi o profil zaufania ePUAP, to można go oczywiście stworzyć przez Internet. Skorzystać można nie tylko z certyfikatu kwalifikacyjnego, ale również z internetowego konta bankowego.

CEiIDG – co trzeba wiedzieć?

Po zdobyciu podpisu elektronicznego można bez problemu zarejestrować swoją działalność gospodarczą w CEiIDG (Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej). Dokonanie wpisu jest bezpłatne i wiąże się z wprowadzeniem kilku kluczowych danych. Podać trzeba nie tylko nazwę firmy, ale również datę rozpoczęcia działalności i przedmiot wykonywanej działalności, który musi być zgodny z PKD. Niezbędne są także dane osobowe, a dokładniej mówiąc numer PESEL, REGON, NIP, data urodzenia, miejsce zamieszkania i adres. W tym ostatnim przypadku podać należy oczywiście adres, w którym będziemy wykonywać działalność gospodarczą.

Pieczęć firmowa i konto bankowe

Jeżeli posiada się wszystkie dane firmy (REGON, NIP itp.), to można oczywiście zamówić pieczęć firmową. Co prawda zgodnie z przepisami nie ma obowiązku posiadania pieczęci firmowej, ale może ona przydać się przy wielu zadaniach. Pieczątka niezbędna jest między innymi przy założeniu konta bankowego. Pieczątka uwiarygadniać będzie również wystawiane faktury i podpisywane dokumenty. Przy jednoosobowej działalności gospodarczej nie trzeba posiadać oddzielnego konta bankowego. Osoby, które chcą jednak założyć oddzielne konto firmowe, mogą to zrobić oczywiście przez Internet bez potrzeby wychodzenia z domu. Przed założeniem firmy warto poszukać dobrego biura rachunkowego, które dokładnie wytłumaczy jak założyć firmę przez internet i podpowie jaką formę opodatkowania najlepiej wybrać.

Redakcja eliterent.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *